Menu
English   |   Romana
20151107_124204

Am fost acolo – ATA Racing Show 2015

Ce este ATA Racing Show?

ATA Racing Show a fost conceput a fi ultima cursă a sezonului din motorsportul românesc. Dar într-o țată în care această disciplină sportivă este subdezvoltată și fără o istorie semnificativă, acest tip de eveniment ar putea fi un dezastru. Dar cum a fost în realitate? În mod evident au fost părți bune și părți mai puțin bune dar, per total, este un pas important în dezvoltarea motorsportului românesc. ATA este prima academie de conducere de automobile din Romania și reprezintă visul realizat al campionului național de raliuri Ttit Aur. Mai multe despre aceasta puteți afla chiar de pe site-ul ATA: http://www.titiaur.ro/

20151107_124219 20151107_132006

A fost atât de rău?

Într-un cuvânt, NU! Dar cu toate acestea sunt foarte multe lucruri de îmbunătățit în motorsportul românesc, și asta se vede din plin.

În primul rând se simte lispa banilor printre participanți. Cuvântul pe care l-aș folosi este “peticeală”. Chiar foarte multă peticeală. Sunt conștient căă mulți vor afirma că este sfârșit de sezon și este normal, însă, se poate observa că și echipele bogate au bugete mici și nu își permit luxul de a avea automobilul în condiții perfecte la sfârșit de sezon. Au fost câteva echipe care au putut veni cu un camion de asistență și echipe de mecanici, însă, cei mai mulți dintre participanți au avut o mică echipă de mecanici și un automobil de asistență. Aceasta este una dintre principalele probleme din motorsportul românesc: lipsa de expunere care ar atrage și sponsori și public. Cele mai multe echipe trebuie să se auto-sponsorizeze pentru a concura iar aceasta este doar un mod de a irosi talent și bani.

În al doilea rând am observat câteva probleme technologice. Un ochi experimentat putea observa amatorismul din rândul echipelor: proiectarea nestudiată și lipsa tehnologiilor de top sunt doar câteva dintre lucrurile de îmbunătățit. De asemenea se putea observa că multe dintre echipe lucrau pe sistemul încercare-și-eroare iar asta nu poate însemna decât un ritm redus inovare și dezvoltare. Multe dintre automobile și tehnologii sunt cumpărate și asta reprezintă o mare risipă ținând cont de câți ingineri buni de automobile termină o facultate de profil în Romania. Motorsportul autohton ar putea fi revigorat de o infuzie de minți tinere și pasionate și în acest fel ar putea deveni mai atractiv și mai competitiv.

20151107_124431

Și totuși, nu au fost părți bune?

După atâte critici ați putea crede că spectacolul a fost un dezastru total. De fapt au fost foarte multe părți bune.

În primul rând se paote observa că investiția în complexul sportiv a fost una foarte mare. Totul pare a fi la locul său, lucrurile sunt bine organizate iar totul pare să aibă un potențial uriaș de dezvoltare. Academia ATA oferă o paletă mare de cursuri de conducere atât pentru conducătorii amatori cât și profesioniști: de la cursuri de conducere defensivă la cursuri de conducere sportivă.

În al doilea rând, evenimentul a fost organizat foarte bine. Au fost locuri de parcare suficiente pentru spectatori iar acestia au avut ocazia de a fi aproape de sportivi și de automobilele lor iar accesul la cele mai bune porținui de circuit nu a fost restricționat. Spectacolul s-a desfășurat în bune condiții de siguranță. Organizatorii au avut grijă de siguranța spectatorilor și nu a avut loc niciun eveniment neprevăzut.

În ultimul rând, competiția în sine a fost foarte strânsă observându-se motivația și determinarea participanțiilor de a câștiga, chiar dacă nu au fost puncte puse în joc. Competiția s-a desfășurat după modelul “Cursa campionilor”: două automobile pe un circuit împărțit în două; fiecare automobil parcurge consecutiv ambele porțiuni de circuit. Printre concurenți s-au aflat campioni din CNR, CNVC sau chiar și amatori. Au fost create și cateva categorii extrem de echilibrate iar spectacolul a fost asigurat. Pacat pentru cei care au lipsit…

20151107_131625 20151107_125111

Ce urmează?

Sezonul de motorsport fiind încheiat oficial, toate echipele s-au retras în garaje pentru a pregăti sezonul următor. Toți participanții au promis că se vor întoarce mai buni și mai competitivi iar mulți dintrei ei spun că deja pregătesc surprize pentru sezonul următor. De asemenea, și AutomotiveGURU.net pregătește o surpriza pentru sezonul utmător.

About Author

Dan Lazar

Consultanta profesionala